Raznim istraživanjima, definitivno je utvrđeno da automobili i svi ostali vidovi transporta koji koriste fosilna goriva, kada se pogledaju izduvni sistemi, zagađuju vazduh. Ono oko čega se istraživači spore je koliki je uticaj tog zagađenja u odnosu na druge mnogo kompleksnije zagađivače, poput termoelektrana, raznih industrijskih postrojenja i individualnih ložišta.

Definitivno je utvrđeno da su glavni zagađivači koje auspuh ispušta: uglljen-monoksid (stvara se prilikom potpunog sagorevanja ugljenika); ugljovodonici (toksična jedinjenja ugljenika i vodonika); azot-oksid (prilikom sagorevanja goriva, dolazi do reakcije između azota i kiseonika); čađ (to su sitne čestice razni stranih supstanci u vazduhu, smatraju se najviše odgovornim za nastanak smoga).

Na stvaranje efekta „staklene bašte“, zapravo utiču izduvni gasovi jer podižu nivo ugljen-dioksida, a visok nivo ugljen dioksida kao posledicu ima globalno zagrevanje.

Mnogi stručnjaci u ovoj oblasti, koriste posebne instrumente za merenje koncentracije štetnih supstanci u vazduhu, ali se ne zna precizan procenat za koje su odgovorni automobili i saobraćaj. Neke procene da je to u Srbiji oko 7% ukupnog zagađenja.

Ono na šta mnogi ukazuju i u Srbiji, a i u svetu je, da znatno veći problem zgađenja preti od termoelektrana, pojedinih industrijskih postrojenja, kao i individualnih ložišta. Merenjem i ustanovilo da je zagađenje u zimskom periodu mnogo intezivnije. Rešenje za ove probleme postoji, intenzivnim istraživanjima se došlo do zaključka da se mogu ugraditi dodatni filteri, da se mogu koristiti alternativna goriva i da se aerozagađenja mogu svesti na razumnu meru.